reklama

Jak jsme si namalovali ticho

Marian Palla přišel v  Salonu (literární příloha Práva, 23.6) se senzačním nápadem, natočit, zaznamenat ticho. A nápad okamžitě uskutečnil, posvátné ticho, nejvyšší, nejméně násilnou formu hudby, ticho, našel ve sklepě, uprostřed peřin. Abyste se s ním mohli rovněž potěšit, dává nám je nezištně k disposici na internetu na http://www.uloz.to/8441356/perinove-ticho-ze-sklepa-wav. Můžete si to stáhnout, je to 45 minut bezpečného naprostého ticha, zaujme-li vás, můžete si je vypálit na CD a pouštět do sytosti. Napadlo mě, jeho nevšední zvukový záznam ilustrovat graficky, tak vzniklo mé zcela ojedinělé výtvarné dílo Ticho

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak vzniklo mé zcela ojedinělé výtvarné dílo TICHO, které reprodukuji na prvním místě. Abych ovšem zabránil jeho neodpovědnému pirátskému šíření, chráním si autorská práva na tento výtvor, jsem rozhodnut nabídnout je brzy některé aukční síni. Potěšte se!

Obrázok blogu

Potom jsem se zarazil, namalovat ticho se mi najednou nezdála až taková ptákovina, ale docela vážný výtvarný úkol. Pustil jsem se do hledání, ticho jsem nalezl ve fotografiích hluboko pod vodní hladinou, v kosmu i v pokojných lodích katedrál, nádherné snímky všech těchto prostředí se dají snadno vyhledat. Ale hledal jsem něco originálního.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Protipól ticha, Křik, namalován byl, obraz Edwarda Muncha je dostatečně znám a srdce přímo drásá. Dopustil jsem se svatokrádeže a TICHO jsem znázornil parafrází jeho díla, jeho postavě jsem přelepil ústa. Bylo to příliš drastické, šokující, zatoužil jsem po tichu přátelském, vlídném, co duši pohladí.

A tak jsem úkol předhodil svým internetovým přátelům, převážně přítelkyním. Odezva byla takřka okamžitá, vzniklo několik pozoruhodných studií, navíc doprovázených živou diskusí. Mila je umístila do zasněžených plání.

Obrázok blogu

Růženka se pokusila o něžný pohled dítěte, tiché dovádění ledních medvědů v nekonečném vzdáleném prostoru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Jirka se rozhodl pro fotografii, velebné kroužení čápů vysoko nad oblaky.

Obrázok blogu

Nepochybuji, že další díla, další TICHA budou vznikat, dokonce i mé jeho čistě tmavě fialové zobrazení vzbudilo slušný ohlas i diskusi, řešilo se, zda je ticho bílé, černé, či barevné.

Jednotlivá díla trpělivě shromažďuji a už přemýšlím nad jejich soubornou výstavou, možná v prvotní formě, možná ve tvaru velkolepé audiovizuální produkce. Co je jisté, výstava bude doprovázená reprodukcí Mariánova pozoruhodného záznamu ticha, případně záznamů z dalších prostředí, z mořských hlubin, kosmu. Na jeho reprodukci naváže moderní balet a recitace veršů beze slov. Mohl by to být jedinečná Performance - pro realizaci snad najdu ty pravé!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zkusím to, finančně by mohl vypomoci Vít Bárta, ozvučení, totiž o-tišení bych chtěl mít velmi kvalitní, pro jistotu se obrátím na PromoPro, taneček bych svěřil osvědčenému souboru VV, o recitaci beze slov bych požádal někoho z poslanců, kteří milují ticho (vlastní), těch, co ještě ve sněmovně nebylo nikdy slyšet.

Dodatek: Na internetu najdeme další příspěvky tématu. Pro inspiraci:

Obrázok blogu


Imrich Lencz

Imrich Lencz

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladé roky som prežil na Slovensku, aspoň takto sa chcem po skoro 60 rokoch vracať do miest a k udalostiam, ktoré ma sčasti formovali, pokračovať potulkami životom. A keďže celý môj život bol spojený s energetikou, dovolím si niečo poznámok i z tejto oblasti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu